Greșelile cu care riști să-ți sabotezi obiectivele pentru noul an. „Nu-ți face un plan B”

HomeLifestyle

Greșelile cu care riști să-ți sabotezi obiectivele pentru noul an. „Nu-ți face un plan B”

Fiecare început de an constituie prilejul stabilirii unor noi obiective și creionării unor „planuri de acţiune” pentru acestea. Trasarea lor trebuie l

Când Se Trece La Ora De Vară în 2024
Rețete Cu Purcel De Lapte
Când Este Pomenit Sfântul Valentin în Calendarul Ortodox

Fiecare început de an constituie prilejul stabilirii unor noi obiective și creionării unor „planuri de acţiune” pentru acestea. Trasarea lor trebuie luată în serios, dacă vrei să ți le atingi.

Dacă nu ai o viziune clară cu privire la ceea ce vrei să realizezi, şansele de concretizare a planurilor tale sunt foarte mici. În primul rând, trebuie să-ți faci o listă exactă cu targeturi, pe care să le definești concret, nu vag.

Pune-ți ținte clare!

„<<Vreau să slăbesc>> este un obiectiv vag, atâta timp cât nu există un interval de timp bine stabilit și un număr concret de kilograme care să te determine să îți atingi obiectivul. Așadar, dacă una dintre rezoluțiile tale este să slăbești, aceasta ar trebui să fie setată astfel: <<Vreau să slăbesc 6 kilograme în următoarele trei luni>>”, se arată pe pagina MedLife.

Fă-ți obiective realiste!

Privește realist în perspectivă și nu-ți seta targeturi imposibile. În momentul în care îți stabilești obiective grandioase nefundamentate, riscul de a te alege cu frustrări este mai mare decât dacă vei calcula atent posibilitățile reale pe care le ai ca să te ții de un anume plan. De asemenea, stabilește orizonturi de timp proporționale cu obiectivul. Termenele prea scurte te pot duce la eșec, iar cele prea lungi nu te vor stimula suficient.

Tratează-ți planul la modul cel mai serios!

Nu este de ajuns să vrei. Contează și ce eforturi depui ca să ajungi la rezultat, cât de determinat ești să-l obții și cât de bine pus la punct e planul pe care l-ai început.

„Încerci să reduci aportul de zahăr? Începe prin a face curățenie în cămară și înlocuiește apoi alimentele rafinate și procesate cu opțiuni mai sănătoase. Obiectivul tău este acela de a practica mai mult sport? Programează-ți zilele de antrenament în calendar și setează-ți mementouri pentru a fi sigur că nu sari peste ele”, arată sursa citată.

Nu-ți face un plan B! Te va sabota!

Din nevoia de a te proteja în cazul unui eșec, s-ar putea să fii tentat să-ți faci un plan B. Ei bine, tocmai această variantă de backup te-ar putea trage înapoi, pentru că, de fiecare dată când vei da de greu, vei fi tentat să alegi planul mai ușor, în defavoarea celui ideal.

Planurile de rezervă au efectul invers pentru că sabotează dorința de a urmări scopul principal. Un plan B te poate face să renunți mult mai ușor la planul principal. Setează-ți clar și corect planul de acțiune care te va ajuta să îți îndeplinești obiectivul dorit și nu vei avea nevoie de un plan B!”, se mai arată pe pagina MedLife.

Notează micile progrese!

E bine de știut că de ajutor ar putea fi și o listă cu realizările bifate de-a lungul anului.Nu doar că îţi va creşte stima de sine, dar te va şi ambiţiona să-ţi atingi şi restul angajamentelor.

„Pe măsură ce muncim la visurile noastre, trebuie să notăm micile progrese la fel ca şi marile salturi. De asemenea, este esenţial să avem în vedere resursele de care dispunem pentru concretizarea planurilor, iar aceste resurse ţin, pe de o parte, de propria persoană (motivaţia, organizarea, munca), iar pe de altă parte de mediul exterior: persoane care pot ajuta şi contribui, situaţii-cheie care pot fi fructificate, etc”, spunea, într-un interviu pentru „Adevărul”, psihologul Aurelia Mazilu.

Comentarii

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0